استوک چیست؟ (مزایا خرید محصولات دیجیتال استوک)

Saturday، ۳۰ Farvardin ۱۳۹۹

[ ورود به وبلاک آی دیجیتالز و مشاهده سایر مطالب ]

استوک چیست؟ خلاصه و مفید:

استوک در زبان انگلیسی به معنی ذخیره شده در انبار گفته می شود. اما در داخل کشور کالای استوک را کالاهای دست دوم می شناسند. اما در مورد کالاهای استوک دیجیتال (لپ تاپ، مینی کیس، کیس تاور صنعتی و ...) قضیه کمی متفاوت است. در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و آمریکایی مشتریان می توانند کالاهای خریداری شده را به مدت یک ماه بدون هیچ دلیل و مشکلی مرجوع کنند و تمام پول خود را دریافت کنند. کالاهای برگشتی به دلیل اینکه کارتن آنها باز شده و به علت قانون مشتری مداری بالایی که در این کشورها وجود دارد، امکان برگشت کالا به فروشگاه وجود ندارد و مستقیماً به انبار فرستاده می شوند.

چرا محصولات دیجیتال استوک ارزان قیمت هستند؟

در انبار شرکت های بزرگ محصولاتی هستند که در انبار می مانند و به فروش نمی رسند و به ازای هر سال ۳۳ درصد از ارزش آنها کم می شود که در نتیجه بعد از ۳ سال ۹۹ درصد از ارزش کالا کاسته می شود. این گونه سیستم ها با قیمت بسیار پایین به دیگر کشورها از قبیل ایران فروخته می شوند که ممکن است در حد آکبند باشند. البته این موضوع بدان معنا نمی باشد که همه اجناس به این صورت هستند بلکه غالبا شرایط مشابه ذکر شده را دارند.

محصولات ریفربیش Refurbished چیست؟

محصولات دیجیتال ریفربیش ریفر به محصولاتی گفته می شود که در کشورهای اروپایی و آمریکایی جهت معرفی در نمایشگاه و ویترین نمایندگی های رسمی عرضه می شوند، این محصولات نیز به کارخانه برگشت خورده و با برچسپ ریفربیش به فروش می رسند. محصولات ریفر بسیار قابل اطمینانی هستند چون قبل از عرضه در نمایشگاه چندین بار تست می شوند.

گرید بندی محصولات استوک:

محصولات استوک پس از انبار شدن درجه بندی شده و در گریدهای A،B،C به فروش می رسند. گرید A کالاهایی با ظاهری تمیز و کم کارکرد که معمولا فاقد خط و خش یا خط و خش های بسیار ریز هستند. گرید B مانند کالاهای گرید A از نظر کارایی و عملکرد هیچ مشکلی ندارند ولی خط و خش های آن به نسبت بیشتر است. سایر گریدها دارای شکستگی و خط و خش فراوان می باشد که معمولا برای فروش گذاشته نمی شوند.

منبع: iDigitalz

در این مقاله شما را با معنای استوک، مزایای خرید، گرید بندی و سایر جزئیات آشنا کردیم. اگر مقاله براتون مفید و یا جذاب بود ، آی دیجیتالز را به دوستانتان معرفی کنید.

پیام در واتساپ پیام در تلگرام