ترفندهای استفاده از گوگل مپ در کامپیوتر و گوشی بدون اينترنت

Monday، ۲۰ Bahman ۱۳۹۹

[ ورود به وبلاک آی دیجیتالز و مشاهده سایر مطالب ]

پیش از اینکه بتوانید از گوگل مپ به صورت آفلاین استفاده کنید باید نقشه منطقه مورد نظر خود را دانلود کنید. خوشبختانه، مناطق و نواحی که می‌توانید دانلود کنید بسیار زیاد هستند. در چنین مواردی باید مقدار زیادی اطلاعات دانلود کنید بنابراین آماده باشید تا فضای ذخیره سازی زیادی را برای نقشه‌های خود اختصاص دهید.

کاربران می‌توانند به صورت آفلاین نیز از خدمات گوکل مپ بهرهمند شوند. برای این کار کافی است روی صفحه اصلی نام منطقه مورد نظر را تایپ کنید. سپس با انتخا ایکون همبرگر مانند که همان آیکون مسیریاب است، روی گزینه Offline areas ضربه زده و بعد ایکون + را کلیک کنید. ناحیه ای که قرار است از آن به صورت آفلاین استفاده کنید را انتخاب و دانلود کنید.

افزودن چند توقف به مسیر خود: در صفحه اصلی برنامه آیکون آبی رنگی در قسمت پایین سمت راست وجود دارد که برای جهت یابی است، با انتخاب آن نقطه شروع و مقصد را مشخص کنید. سپس سراغ آیکون سه نقطه رفته و گزینه Add spot را انتخاب کنید، مکان مورد نظر را مشخص و آن را با آیکون قرمز رنگ به سمت بالا یا پایین و یا چپ و راست بکشید.

شما می‌توانید با استفاده از اکانت گوگل خود، منطقه مورد نظر را با انتخاب گزینه Send to device از طریق کامپیوتر به گوشی خود ارسال کنید. مکان انتخابی شما از طریق نوتیفیکیشن در تلفن شما نمایش داده می‌شود.

برای مشاهده نمای خیابان کافی است روی مکان مورد نظر را لمس کنید و چندثانیه انگشت خود را روی آن نگه دارید، پایین صفحه کارتی نمایش داده می‌شود با انتخاب تصویر خیابان، نمای آن را مشاهد کنید.

از ویژگی‌های جدید گوگل مپ این است که برای کاربران این امکان را فراهم می‌آورد تا تصویر مکان‌هایی که قبلا مشاهده شده را بازدید کنند. برای این منظور شما باید به منوی همبرگری بروید که همانطور که در بالا ذکر شد برای ورود به منو باید سه نقطه بالای صفحه را لمس کنید، سپس به سراغ your time line که همان location history است، بروید و مکان‌های بازدید شده را مشاهده کنید.

زمانیکه با یک دست کار می‌کنید زوم کردن سخت می‌شود، برای سهولت در انجام این کار می‌توانید دوبار روی مکان مورد نظر کلیک کنید و با یک انگشت آن را بالا یا پایین بکشید.

همچنین میتوانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما از آموزش تصویری همین آموزش بهره مند شوید:

https://www.instagram.com/p/CJ6Me9Lgqjb

پیام در واتساپ پیام در تلگرام