خاموش کردن و قطع خودکار اینترنت دیتا + وای فای گوشی (مدیریت اینترنت)

Wednesday، ۲۶ Aazar ۱۳۹۹

[ ورود به وبلاک آی دیجیتالز و مشاهده سایر مطالب ]

(اندروید)
یکی از راه‌های خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی، استفاده از برنامه WiFi Automatic است. ابتدا برنامه را باز کنید. در قسمت …Turn WiFi off when سه بخش وجود دارد:
گزینه Screen is off: با فعال کردن این گزینه، قطع خودکار اینترنت هنگام خاموشی صفحه نمایش گوشی انجام می‌شود.
گزینه Not connected to any network: با فعال کردن این گزینه، در صورتی که شبکه‌ای برای اتصال وجود نداشته باشد، وای فای گوشی خاموش می‌شود.
گزینه Everyday at 22:00: در این بخش می‌توانید زمانی را برای خاموش کردن وای فای مشخص کنید.

برای قطع خودکار اینترنت گوشی اندروید با برنامه IFTTT ابتدا باید وارد بخش Enter an area شوید و با GPS محل موردنظر را انتخاب کنید. پس از مشخص شدن مکان سپس در بخش Select action گزینه Turn off WiFi when you leave home را در منو پیدا کنید و آن را در حالت On قرار دهید. این گونه هر زمان که موفعیت جغرافیایی خانه را ترک کنید، وای فای خاموش می‌شود.
علاوه بر این، می‌توانید این کار را برای خاموش شدن اتوماتیک دیتای گوشی هم انجام دهید. با این تفاوت که باید گزینه Turn off mobile data when i get home را به حالت On دربیاورید.

(آیفون)
شما می توانید مقدار مصرف موبایل دیتای خود را از خود آیفون چک کنید. به setting > Cellular بروید. به قسمت پایین آن رفته و مقدار مصرف را در زیر "Cellular Data Usage" برای "Current Period" بخوانید.
برای مثال، شما می توانید از دانلود خودکار اپ استور در هنگام روشن بودن موبایل دیتا جلوگیری کنید و گزینه ی دانلود هنگام وای فای را انتخاب کنید. بروید به Setting > iTunes & App Stores و گزینه ی "Use Cellular Data" را غیر فعال کنید.

بسیاری از برنامه ها گزینه ی مربوط به خود را در مورد به حداقل رساندن موبایل دیتا دارند. برای پیدا کردن این گزینه ها، هر برنامه را باز کرده و به قسمت تنظیمات رفته و دنبال گزینه ای باشید که به کنترل کردن مقدار مصرف اینترنت کمک کند یا در قسمت cellular آن را محدود کنید. فقط سوییچ کنار آن برنامه را روشن کنید. برنامه ای که غیر فعال کردید فقط مجاز به روشن شدن هنگام وای فای است و در زمان روشن بودن موبایل دیتا به صورت آفلاین کار میکند.

پیام در واتساپ پیام در تلگرام