شناسایی آنلاین فایل های ویروسی قبل از دانلود و آلوده شده سیستم

Sunday، ۵ Bahman ۱۳۹۹

[ ورود به وبلاک آی دیجیتالز و مشاهده سایر مطالب ]

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که برای دانلود یک فایل، موزیک و ... به شک افتاده باشید و فکر کرده باشید ممکنه ویروسی باشه؟ خب ما این مشکل رو به صورت تخصصی بررسی و حل خواهیم کرد.

دقت داشته باشید وابستگی زندگی ما به اینترنت امری است که هیچکس نمی تواند آن را انکار نماید. این وابستگی مخاطرات زیادی همچون دانلود فایل های آلوده و در نهایت به از دست رفتن یکسری اطلاعات مهم و حتی حساب های بانکی شما منجر خواهد شد! حالا چگونه متوجه شویم یک فایل قبل از دانلود ویروس دارد یا خیر؟ برای انجام اینکار نیاز به نرم افزار خاصی ندارید. فقط کافیست لینک فایل exe یا doc را کپی کرده و در کادر وب سایتی که معرفی می کنیم وارد کنید . به صورت پیش فرض هر برنامه ، عکس ، موزیک یا ... برای دانلود یک لینک دارد.

حالا وارد وب سایت virustotal.com شوید. این وب سایت از طریق سه روش به شما این امکان را میدهد تا فایل ، وب سایت یا یک دامین را به صورت آنلاین اسکن کنید . لینک مورد نظر که در مرحله قبلی از طریق “Copy Link Location” کپی کرده بودید را در کادر این وب سایت وارد کنید .لینک دانلود شما می تواند هر چیزی از قبیل نرم افزار، موزیک و ... باشد. سپس VirusTotal فایل شما را با استفاده از سرورهایی که در اختیار دارد و تعداد زیادی از موتورهای آنتی ویروس مختلف اسکن می کند. اگر کاربران دیگری اخیرا فایل را اسکن کرده اند، نتایج اسکن اخیر را نشان می دهد.

اگر با پیغام“No engines detected this URL روبرو شدید بدین معناست که هیچ یک از موتورهای آنتی ویروس VirusTotal اعلام نکرده اند که فایل مشکل دارد . اما اگر با پیغام 3engines detected this URL بدین معناست که 3 موتور آنتی ویروس لینک شما را با عنوان فایل مخرب شناسایی کرده است. از طریق گزینه Detection می توانید جزییات فایل مخرب را مشاهده کنید.

همچنین میتوانید با مرلجعه به پیج اینستاگرام ما از آموزش تصویری همین آموزش بهره مند شوید:

https://www.instagram.com/idigitalz

پیام در واتساپ پیام در تلگرام