چگونه درایوهای ویندوز را حذف یا اضافه کنیم؟

Tuesday، ۳۰ Dey ۱۳۹۹

[ ورود به وبلاک آی دیجیتالز و مشاهده سایر مطالب ]

برای تنظیم، حذف یا اضافه کردن درایو ها یا پارتیشن ها می توانیم از Disk managment استفاده کنیم. در ویندوز 10 برای رفتن به داخل این تنظیمات روی task bar کیک راست می کنیم و یا میانبر های Win + X را میزنیم و Disk Managment را باز می کنیم. در ویندوز 7 با باز کردن منوی start و سرچ عبارت hard disk روی گزینه Create and format hard disk partitions کلیک کنید تا Disk managment باز شود. برای مثال من قصد دارم درایو D را حذف کنم. روی درایو مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه Change Drive Letter and Paths را بزنید.

ویندوز برای شما اخطاری را نمایش می دهد به این معنا که اگر این درایو را پاک کنید به فایل ها و برنامه هایی که روی این درایو اختصاص داده اید ، دسترسی نخواهید داشت. برای ادامه Yes را می‌زنیم. در انتها برای ویندوز دوباره پیغامی نمایش می دهد که شما در حال حاضر دارید از این درایو استفاده می کنید. توجه داشته باشید که بعد ری استارت ویندوز دیگر درایو شما در دسترس نخواهد بود. اگر در آینده قصد داشتید که دوباره درایو خود را برگردانید ، به disk managment مراجعه کنید و به قسمت Change Drive Letter and Paths window و روی Add کلیک کنید تا درایو را اضافه کنید.

در برخی موارد ممکن است برایتان پیش آمده باشد که تنها یک درایو در کامپیوتر خود نداشته باشید و علاقمندید که تعداد درایو بیشتری داشته باشید تا بتوانید کلیه اطلاعات خود را دسته بندی کنید. یا مثلا شاید دوست داشته باشید که در درایوی که ویندوزتان نصب است اطلاعات دیگری قرار ندهید ،تا در صورتی که برای درایو ویندوز اتفاقی پیش آید و مجبور به عوض کردن آن شوید،دیگر اطلاعاتتان از بین نرود!

برای اینکار همان طور که توضیح دادیم وارد Disk Management خواهید شد. پس از اضافه کردن هارد جدید با پیغامی مواجه خواهید شد. آن را با همان تنظیمات خود ویندوز که تیک دارد OK کنید. سپس روی Disk 1 که فضای سفید رنگی است کلیک راست کرد و New Simple Volume را بزنید. مسیر کاملا مشخص هست فقط بنا به نیازتان برای هر درایو یک عدد معین مشخص کنید. مثلااگر هارد شما 500 گیگ هست می توانید به دو عدد 250 گیگ تبدیل کنید.

پیام در واتساپ پیام در تلگرام