کدام قسمت از محیط اطرف وای فای قوی تری دارد؟ + راه های تقویت آن

Thursday، ۲۰ Aazar ۱۳۹۹

[ ورود به وبلاک آی دیجیتالز و مشاهده سایر مطالب ]

حتما برای شما هم پیش آمده که در حین آنلاین بودن سیگنال وای فای شما ضعیف و یا قطع میشود. برنامه Wi-Fi AR به صورت واقعیت افزوده به شما نشان میدهد که در محیط اطراف کدام قسمت ها سیگنال قوی تری برای وای فای شما وجود دارد.

ضمنا جهت تقویت وای فای با استفاده از کابل اترنت، یک لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی را به روتر خود وصل و یک آزمایش سرعت مانند نمونه‌هایی که در وبگاه speedtest.net وجود دارند را اجرا کنید.

روتر‌هایی که درحال حاضر توسط ارائه کنندگان خدمات اینترنتی ارائه می‌شوند نسبت به چند سال گذشته عملکرد بسیار بهتری دارند، به‌ویژه روتر‌هایی که با سرویس اینترنت پهن‌باند کار می‌کنند. با این حال، روتری با نرم‌افزار ترد پارتی (third ــ party) حتی بهتر از این هم عمل می‌کند.

برای به‌روزرسانی روتر در اولین قدم لازم است نسخه نرم‌افزار روتر را تشخیص بدهید. برای این منظور می‌توانید از نوشته‌های موجود روی جعبه روتر یا حتی خود روتر کمک بگیرید. بعد از تشخیص نسخه نرم‌افزار باید فایل مربوط به به‌روزرسانی را از وبگاه سازنده مودم دریافت کنید.

تقویت کننده‌ها برای از بین بردن نقاط کور مفید هستند. برای اتصال دستگاه تقویت کننده به روتر فقط کافی است دکمه WPS هر دو دستگاه را فشار دهید. شما می‌توانید دستگاه را هرجایی که سیگنال وای‌فای، نسبتا قوی‌تر است قرار دهید. عموما بهترین مکان، جایی بین دستگاه گیرنده و روتر است.

پیام در واتساپ پیام در تلگرام